Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013

Διαπόντια νησιά...ένας παράδεισος στα αζήτητα!


Του Κώστα Σκιαδόπουλου
Τεράστιες θεωρώ ότι είναι οι ευθύνες, ειδικά της σημερινής τοπικής αυτοδιοίκησης, για την  απαξίωση και στην ουσία αχρήστευση θα έλεγα των  ελικοδρομίων τόσο των  Οθωνών όσον και της  Ερείκουσας. Το Ελληνικό Κράτος έχει ήδη ενισχύσει οικονομικά την τοπική αυτοδιοίκηση, με την Γενική Διεύθυνση Οικονομικών των ΟΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών και σε εκτέλεση της  ΥΠΑ/Δ3/Α/39986/6925/5-9-00 κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών- Επικοινωνιών μετά και από σχετικό αίτημα της ΥΠΑ , να έχει εκδώσει συνολικά... τέσσερις  αποφάσεις, δύο για κάθε ελικοδρόμιο, με τελευταία την με Αριθ. Πρωτ. 13012 / 7 Ιουνίου 2012 απόφαση, με την οποία εγκρίθηκε το ποσό των 5.870 ευρώ για το  ελικοδρόμιο των Οθωνών. 
           Παρά όμως τις χρηματοδοτήσεις, οι υποδομές και των δύο ελικοδρομίων δυστυχώς δεν έτυχαν της επιβαλλόμενης συντήρησης, με συνέπεια σήμερα, λόγω σοβαρών προβλημάτων αλλά και ελλείψεων σε   βασικές υποδομές, απαραίτητες όμως για την ασφάλεια των πτήσεων, να μη θεωρούνται πλέον κατάλληλα για χρήση, ακόμα και για έκτακτες καταστάσεις όπως αερομετακομιδές ασθενών κλπ . 
            Η ΥΠΑ μετά την διαπίστωση συγκεκριμένων  δυσλειτουργιών   προχώρησε, ως όφειλε άλλωστε, στην έκδοση  ΔΙΕΘΝΩΝ   ΑΓΓΕΛΙΩΝ ( NOTAMS ) με τα οποία ενημερώνει τους αεροναυτιλομένους, για  ποια από τα  επίγεια μέσα και υποδομές  είναι εκτός λειτουργίας. Η έκδοση Διεθνών Αγγελιών είναι μια διεθνής υποχρέωση καθόσον από τις πληροφορίες που παρέχονται εξαρτάται, εάν θα  πραγματοποιηθεί μια πτήση, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια τόσο του μέσου όσον και των επιβαινόντων.
            Κατόπιν των όσων παραπάνω σας εξέθεσα, θεωρώ  αδύνατη πλέον την πραγματοποίηση πτήσεων  προς και  από τα αναφερόμενα ελικοδρόμια, καθόσον κανένας χειριστής δεν θα αναλάμβανε την ευθύνη ( pilot responsibility ) να πραγματοποιήσει πτήση προς αυτά θέτοντας σε κίνδυνο  την ασφάλεια των επιβαινόντων αλλά και του μέσου.
            Η Υπ. Πολιτικής Αεροπορίας όπως προανέφερα έχει  εκδώσει σειρά  διεθνών αγγελιών, στις οποίες καταγράφονται τα προβλήματα που διαπιστώθηκαν κατά την  επιθεώρησή τους, από κλιμάκιο της υπηρεσίας.
            Τα εκδοθέντα ΝΟΤΑΜ είναι : 
Για το ελικοδρόμιο Οθωνών :          
           α) Το υπ’ αριθ. H 0164/12 NOTAM ενημερώνει ότι το ανεμούριο του Δημοτικού ελικοδρομίου των Οθωνών είναι εκτός λειτουργίας. (MUNICIPAL HELIPORT OTHONI: WIND DIRECTION INDICATOR OUT OF SERVICE.)     
           β) Το υπ’ αριθ. H 0165/12 NOTAM ενημερώνει ότι το σύστημα πυρόσβεσης του ελικοδρομίου των Οθωνών είναι εκτός λειτουργίας. (MUNICIPAL HELIPORT OTHONI: FIRE FIGHTING OUT OF SERVICE)
          γ)  Το υπ’ αριθ. H 0214/12 NOTAM ενημερώνει ότι τα φώτα του ελικοδρομίου των Οθωνών είναι εκτός λειτουργίας. (MUNICIPAL HELIPORT OTHONI: HELIPORT LIGHTS OUT OF SERVICE. HELIPORT USE ONLY SR-SS. REF AIP GREECE AD 3. 46.)
Για το ελικοδρόμιο Ερείκουσας
        α) Το υπ’ αριθ. H 0212/12 NOTAM ενημερώνει ότι το σύστημα πυρόσβεσης του ελικοδρομίου της Ερείκουσας είναι εκτός λειτουργίας. ( MUNICIPAL HELIPORT EREIKOYSSA: FIRE FIGHTING OUT OF SERVICE )
        β) Το υπ’ αριθ. H0213/12 NOTAM ενημερώνει ότι το ανεμούριο του ελικοδρομίου Ερείκουσας είναι εκτός λειτουργίας ( MUNICIPAL HELIPORT EREIKOUSSA : WIND DIRECTION INDICATOR OUR OT  SERVICE . )
          Πέραν όμως των ανωτέρω υπάρχουν και  άλλες εκκρεμότητες , όπως η μη αναγόμωση των τροχήλατων πυροσβεστήρων, ενώ στην  πίστα του  ελικοδρόμιου της Ερείκουσας υπάρχουν σπασμένα φώτα δαπέδου, προφανώς από όχημα που εισήλθε στον χώρο χωρίς την επιβαλλόμενη επίβλεψη. Πρέπει επίσης να ελεγχθεί  εάν  πραγματοποιήθηκε ή όχι η ετήσια  επανάχρωση των διαγραμμίσεων, ο έλεγχος καλής λειτουργίας του HAPI  ( Hellport Approach Path Indicator), η κατάσταση της  περίφραξης ασφαλείας αλλά και κατάσταση της κεντρικής εισόδου, ώστε να διασφαλίζεται  η μη είσοδος εντός του χώρου μη εξουσιοδοτημένων ατόμων. 
          Καταγράφεται λοιπόν ότι  και τα δύο ανεμούρια   είναι εκτός λειτουργίας,  δηλαδή μια  άκρως απαραίτητη υποδομή ή οποία καθοδηγεί τους χειριστές από ποια κατεύθυνση θα προσγειωθούν προκειμένου να είναι πάντα  αντίθετη της διεύθυνσης του πνέοντος ανέμου. Η δεύτερη αλλά και σοβαρότατη έλλειψη είναι τα  εκτός λειτουργίας συστήματα πυρασφάλειας, μείζονος μάλιστα σημασίας υποδομή και άκρως απαραίτητη για την ασφάλεια των πτήσεων, τόσο για την προσγείωση όσον  και για την  απογείωση. 
             Κατόπιν των όσων παραπάνω εξέθεσα, το κύριο ερώτημα που  τίθεται είναι εάν σήμερα, τόσο το ελικοδρόμιο των Οθωνών όσον και αυτό της Ερείκουσας, είναι ασφαλή και μπορούν  να δέχονται  χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια για πτήσεις ελικοπτέρων. Δυστυχώς θα έλεγα όχι, και αυτό γιατί όπως προκύπτει και από τις δημοσιευμένες διεθνείς αγγελίες ή κατάσταση των επίγειων μέσων τους, ως έχει σήμερα, δεν τα καθιστά πλέον ασφαλή, μη επιτρέποντας ακόμα και  πτήσεις επείγουσας αερομετακομιδής ασθενούς. 
             Ο αποκλεισμός όμως των νησιών αυτών και μάλιστα για μεγάλα χρονικά διαστήματα  και η εξ’ αυτού του λόγου ανασφάλεια που νοιώθουν οι παραμένοντες στα νησιά κάτοικοι, μη δυνάμενοι πολλές φορές να ικανοποιήσουν   ακόμα και  στοιχειώδης βασικές τους ανάγκες, όπως αυτήν της υγείας, θεωρώ ότι στο μέλλον ενδεχομένως να δημιουργήσει και μια τάση φυγής, μια τάση που ίσως οδηγήσει, χάρις στην αδιαφορία που έχει επιδείξει η  δημοτική αρχή , ακόμα και στην εγκατάλειψή τους .  

*Είναι πρώην αερολιμενάρχης, αεροπορικός Σύμβουλος


Πηγή: http://www.corfupress.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...