Τρίτη, 28 Μαΐου 2013

Ερώτηση του βουλευτή Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Στέφανου Σαμοΐλη για την εγκατάλειψη των ελικοδρομίων Ερείκουσας και Οθωνών

Την εγκατάλειψη των ελικοδρομίων Ερείκουσας και Οθωνών επισημαίνει σε ερώτησή του ο βουλευτής Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Στέφανος Σαμοΐλης και ζητά την άμεση χρηματοδότηση των έργων συντήρησης και αναβάθμισης των ελικοδρομίων, καθώς και τη μεταβίβαση της ευθύνης διαχείρισης των ελικοδρομίων, από τους ΟΤΑ στην ΥΠΑ.

Η ερώτηση:



Σοβαρές είναι οι ευθύνες των ιθυνόντων (κεντρικής διοίκησης και τοπικής αυτοδιοίκησης), για το γεγονός ότι τα ελικοδρόμια των Οθωνών και της Ερείκουσας παραμένουν ανενεργά.
 Το πρόβλημα επί της ουσίας παρουσιάστηκε, όταν το 2000 τα ελικοδρόμια παραχωρήθηκαν στις Κοινότητες των Καποδιστριακών Δήμων, ενώ θα έπρεπε να παραμείνουν αποκλειστικά στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ζήτημα το οποίο η ΥΠΑ είχε προτείνει επανειλημμένως. Ο τελευταίος έλεγχος από τον επιθεωρητή της ΥΠΑ, έγινε πριν 3 μήνες περίπου και διαπίστωσε το καθεστώς της ΠΛΗΡΟΥΣ εγκατάλειψης.

Ενώ αναγνωρίζουμε, ότι δεν θα έπρεπε η ευθύνη της διαχείρισης των ελικοδρομίων να είναι στο Δήμο Κερκύρας, δεν μπορούμε ωστόσο να παραβλέψουμε το γεγονός, ότι με το νόμο έχει την αποκλειστική ευθύνη της συντήρησής τους, γι” αυτό και επιχορηγείται.  Ειδικότερα, η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών των ΟΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών, σε εκτέλεση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης Δ3/3/39986/5-9-00 των υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών – Επικοινωνιών, έχει εκδώσει συνολικά τέσσερις αποφάσεις, δύο για κάθε ελικοδρόμιο, με τελευταία την με αριθ. πρωτ. 13012/7-6-2012 απόφαση, με την οποία εγκρίθηκαν 5.870 ευρώ για το ελικοδρόμιο των Οθωνών.

Ωστόσο και τα δύο ελικοδρόμια παραμένουν για χρόνια ασυντήρητα, με συνέπεια οι βασικές ελλείψεις σε υποδομές (που σχετίζονται με την ασφάλεια των πτήσεων) να τα καθιστούν ακατάλληλα για χρήση, ακόμα κι όταν συντρέχουν έκτακτες ανάγκες, όπως η αερομετακομιδή ασθενών. Με άλλα λόγια, αυτή τη στιγμή, αδυνατούν να ανταποκριθούν στο σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκαν.
 Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΥΠΑ έχει εκδώσει σειρά διεθνών αγγελιών, στις οποίες περιγράφονται τα διαπιστωμένα – έπειτα από επιθεώρηση κλιμακίου της Υπηρεσίας – προβλήματα.
 Έτσι, σε ό,τι αφορά στο ελικοδρόμιο των Οθωνών:
- Τα υπ’ αριθ. Η 0164/12 ΝΟΤΑΜ, Η 0165/12 ΝΟΤΑΜ και Η 0214/12 ΝΟΤΑΜ ενημερώνουν ότι το ανεμούριο, το σύστημα πυρόσβεσης και τα φώτα του ελικοδρομίου, αντίστοιχα, είναι εκτός λειτουργίας.
 Όσον αφορά στο ελικοδρόμιο της Ερείκουσας:
- Τα υπ’ αριθ. Η 0212/12 και Η 0213/12 ΝΟΤΑΜ ενημερώνουν ότι το σύστημα πυρόσβεσης και το ανεμούριο του ελικοδρομίου , αντίστοιχα, είναι εκτός λειτουργίας.
 Η αναγκαιότητα, επομένως, επισκευαστικών παρεμβάσεων, συντήρησης και τακτοποίησης των οποιωνδήποτε εκκρεμοτήτων στα ελικοδρόμια Οθωνών και Ερείκουσας είναι άμεση.
 Επειδή, προέχει η ασφάλεια των κατοίκων των Διαποντίων Νήσων.
Επειδή, το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Διαποντίων Νήσων με την Κέρκυρα, ουδέποτε αντιμετωπίστηκε σοβαρά και ακόμα και σήμερα η συγκοινωνία είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη.
Επειδή, τα λιμάνια των Διαποντίων αχρηστεύονται με την πάροδο του χρόνου από προσχώσεις και κακοτεχνίες, εμποδίζοντας την όποια ανάπτυξη της ακτοπλοΐας.
Επειδή, οι κάτοικοι των Διαποντίων Νήσων, ως ισότιμοι πολίτες της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας, επιβάλλεται να έχουν ίσα δικαιώματα και ίσες δυνατότητες πρόσβασης στους φορείς κρατικών υπηρεσιών, ιδιαίτερα αυτών της υγείας.
 Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
 Ποιοί ευθύνονται για την εγκατάλειψη των ελικοδρομίων της Ερείκουσας και των Οθωνών;
Εκτιμούν ότι συντρέχουν κίνδυνοι για την ασφάλεια των πτήσεων επείγουσας αερομετακομιδής και κατά συνέπεια για την ασφάλεια των πολιτών;
Σε ποιες ενέργειες θα προβούν για την άμεση χρηματοδότηση των έργων συντήρησης και αναβάθμισης των ελικοδρομίων;
Τι προτίθενται να πράξουν, για τη μεταβίβαση της ευθύνης διαχείρισης των ελικοδρομίων, από τους ΟΤΑ στην ΥΠΑ;
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...